Οι εξειδικευμένες ομιλίες σημαντικών προσωπικοτήτων της τουριστικής βιομηχανίας άφησαν τη σφραγίδα τους όλο το τριήμερο της Xenia 2018 -και πλούσια «τροφή για σκέψη» μετά- προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών, στο ειδικά διαμορφωμένο, ατμοσφαιρικό χώρο του event.
Αίσθηση έκαναν από την πρώτη ώρα που ξεκίνησαν οι ομιλίες του MEGATRENDS/TALKS στο πλαίσιο του πρωτοποριακού project ΗOTEL MEGATRENDS, που οργανώθηκε για πρώτη φορά στα χρονικά του εγχώριου εκθεσιακού ξενοδοχειακού γίγνεσθαι. Από την έναρξη των ομιλιών στις 12 το πρωί ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος των Talks στο Hall 1, γέμισε από επαγγελματίες που δεν έχασαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα topics του Talks, ενταγμένα στο καινοτόμο project του Hotel Megatrends. Οι καταξιωμένοι ομιλητές διατύπωσαν σύγχρονες απόψεις που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον και τον ανασχεδιασμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Το πρόγραμμα ξεκίνησε δυναμικά με την επίσημη παρουσίαση του Hotel Megatrends project από τον Θοδωρή Μακρίδη (Makridis Associates), τον Νικόλαο Κούκο (ΚΑΥΚΑΣ), τη Βασιλική Καραδήμου (LG Electronic Hellas), τον Αλέξη Χριστοδουλάκη (IT CONCEPT) και τον Σταύρο Μαυρίδη (EFZIN), όλοι κορυφαία στελέχη, επιστήμονες και ιδιοκτήτες εταιρειών με επιρροή στο σύγχρονο επιχειρείν. Για τις επενδυτικές τάσεις και τη στρατηγική αρχιτεκτονική ανακαίνισης στο αστικό ξενοδοχείο μίλησε η Ρία Βογιατζή από το Elastic Architects και λίγο αργότερα, ο Ηλίας Μαστρομηνάς, από το Mastrominas Architecture, ανέλυσε το κομμάτι της αρχιτεκτονικής, ως μοχλό ανάπτυξης των τουριστικών επενδύσεων υψηλής απόδοσης. Συγκεκριμένα, επισήμανε την ανάγκη για στροφή σε μια γνήσια ξενοδοχειακή εμπειρία σε συνδυασμό με μια ολιστική προσέγγιση αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε επίσης η εισήγηση του Θωμά Γραβάνη (Founder L + DG) για τον φωτισμό ως εργαλείο ενδυνάμωσης της εταιρικής ταυτότητας ενός ξενοδοχείου αλλά και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στο ξενοδοχείο μέσω του φωτισμού. Επιπλέον, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ομιλία του Χρήστου Ανδρεόπουλου, Head of IT της γαλλικής Oetker Collection με θέμα την τεχνολογία ως βασικό επιχειρηματικό παράγοντα αλλά και σημαντικό παράγοντα κόστους, και συγκεκριμένα την περίπτωση του “High Touch vs High Tech” με στα πολυτελή ξενοδοχεία –του τρόπου, δηλαδή, που αντιλαμβάνονται τα ξενοδοχεία την τεχνολογία και πώς μπορούν να την συνδυάσουν με την υψηλή αισθητική– αλλά και τον Σταύρο Σκουλικάρη (Pylones Hellas SA), ο οποίος μίλησε για το Wi-Fi ως κριτήριο αξιολόγησης ενός ξενοδοχείου από τους πελάτες του – μια σημαντική ομιλία για ένα θέμα αιχμής που απασχολεί πλέον τη συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων κάθε κλίμακας.
https://www.xenia.gr/wp-content/uploads/2018/11/0F6A3713_750x458.jpg
Πάνελ ομιλητών για τις ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ελλάδα.
Θεσμικές προσωπικότητες, συζητήσεις και τοποθετήσεις με κύρος
Μια ολοζώντανη διαδοχή σημαντικών τοποθετήσεων καθήλωσε το κοινό, από τους πρωταγωνιστές της τουριστικής αγοράς της χώρας μας, με πολύ σπουδαίες ομιλίες, καθώς και οι παραγωγικές συζητήσεις που ακολούθησαν. Βασικοί κορμοί, οι προοπτικές του σύγχρονου ξενοδοχείου και οι ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ελλάδα, με μια πολύ αξιόλογη λίστα ομιλητών να στηρίζει τη θεματολογία: Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε την ανάγκη το ξενοδοχειακό προϊόν να προσθέσει υπεραξία στον εκάστοτε τουριστικό προορισμό, δημιουργώντας έναν ακατανίκητο συνδυασμό για τον υποψήφιο επισκέπτη. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος δήλωσε αισιόδοξος για τα μελλοντικά οικονομικά αποτελέσματα του κλάδου. Το γκρουπ των εγνωσμένου κύρους ειδικών συμπλήρωσαν ο διευθύνων σύμβουλος της Zeus International και strategic partner στη Wyndham Group of Hotels Χάρης Σιγανός, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής και head of Structured Finance Group corporate & investment Banking Eurobank Ergasias S.A. Σπύρος Βενετσιάνος, ο CEO TUV Austria Hellas Ιωάννης Κάλλιας και o head of Investment Projects Department της Noisis Dvelopment Consultants S.A. Μανώλης Κουτελιάς, ο οποίος παρουσίασε τα είδη ενισχύσεων και κινήτρων για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από διάφορους φορείς, όπως τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Στη συνέχεια, στη θεματική ενότητα του Wellbeing, οι ειδικοί μίλησαν για όλες τις σύγχρονες τάσεις στην ευζωία, έναν τομέα που πλέον επιθυμεί και αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης. Συγκεκριμένα, ο Shammy Gharieni, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Gharieni Equipment, παρουσίασε τις καινοτόμες τεχνολογίες SPA παγκοσμίως, ενώ για τους τρόπους που τα ξενοδοχεία μπορούν να τοποθετηθούν με επιτυχία στην αγορά ευεξίας μίλησε ο δρ Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, με γνωστικό αντικείμενο τη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων. Αργά το απόγευμα της δεύτερης μέρας, στο πλαίσιο της ενότητας Tourist Start Up! και με την υποστήριξη του ΞΕΕ, πραγματοποιήθηκε panel συζήτησης, με τη συμμετοχή σημαντικών ελληνικών startups, στελέχη των οποίων ανέλυσαν το σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τέτοιες επιχειρήσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας.
https://www.xenia.gr/wp-content/uploads/2018/12/IMG_9483_750x456.jpg
Topics με «ευαισθησίες»
Αειφορία και τουρισμός, αρχιτεκτονική τοπίου και περιβάλλον, πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και το μέλλον του Τουρισμού, ιδωμένο μέσα από τη ματιά και τα projects ταλαντούχων Νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων ήταν τα βασικά συστατικά της τρίτης μέρας του MEGATRENDS/TALKS, που κέντρισαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Με moderator τον γνωστό αρχιτέκτονα Πέτρο Μακρίδη (Makridis Associates), προσωπικότητες με σημαντική εξειδίκευση στο συσχετισμό του Τουρισμού με την Αειφορία, όπως ο Δρ. Ιωάννης Παππάς / Mediterranean Region at GSTC (Global Sustainable Tourism Council), έκαναν λόγο για την αξία της πιστοποίησης του αειφόρου προορισμού και πώς αυτή μπορεί να προσελκύσει τη περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη μερίδα των τουριστών που διαρκώς διευρύνεται. Στο ίδιο πλαίσιο, οι τεχνικές και συστήματα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στα ελληνικά ξενοδοχεία παρουσιάστηκαν διεξοδικά από τον Δημήτρη Μπόζη (D. Bozis Engineers) ενώ στη συνέχεια αναλύθηκε ο βιοκλιματικός τουρισμός από τον Αντώνη Γαβαλά (Gavalas Architecture) και ακολούθησε πλούσιος διάλογος με τις απορίες των παριστάμενων να απαντώνται από τους ειδικούς. Η αρχιτεκτονική τοπίου βρέθηκε στο επίκεντρο της παρουσίασης «Αρχιτεκτονική τοπίου & Περιβάλλον», με moderator την Κατερίνα Γκόλτσιου, πρόεδρο των Πανελληνίου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Τοπίου. Βασικό μέλημα της ενότητας ήταν να γίνει κατανοητό από τους ξενοδόχους το πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η συμβολή της αρχιτεκτονικής τοπίου στην ανάδειξη ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων. Για τη βιωματική φιλοξενία, που μεταφέρει τον επισκέπτη σε ένα χώρο-εμπειρία, μέσα από τη δημιουργία ιδιαίτερων τοπίων που πλαισιώνουν τις ξενοδοχειακές μονάδες, έκανε λόγο o βιολόγος και Δρ Βοτανικής Αντώνης Σκορδίλης (Ecoscapes), εξαίροντας τη βαρύτητα της αρχιτεκτονικής τοπίου ως στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με τον αρχιτεκτονικό, αλλά και τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό. Την επιθυμητή πλέον από πολλούς ταξιδιώτες εμπειρία της φιλοξενίας στη Φύση ανέπτυξε η Ελένη Τσιριντάνη (Elandscape), ενώ ο Γρηγόρης Κοτοπούλης (Egreen) ανέλυσε τη συνεισφορά των σύγχρονων τεχνικών διαχείρισης νερού στην βελτίωση των συνθηκών θερμικής άνεσης στα ξενοδοχεία. Τέλος, στο πάνελ για τις Λύσεις και πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας, με moderator τον Αντώνη Γαβαλά (Gavalas Architecture), ο Νικόλαος Παύλος (Καυκάς), ο Χρήστος Γκέκας (LG Electronics Hellas, Executive/Isomat) τοποθετήθηκαν πάνω στα σύγχρονα προϊόντα που οδηγούν στην εξοικονόμησης ενέργειας ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων. Ηighlight του MEGATRENDS/TALKS η τελική ενότητα με τις εμπνευσμένες παρουσιάσεις νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, και την επιμέλεια των Βαγγέλη Στυλιανίδη και Παναγιώτη Τουρνικιώτη, μελών και των δύο του ΔΣ του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής. Οι Ειρήνη Μαρκαντωνάτου (Fiore Architects), Μανώλης Ηλιάκης, Ηλιάνα Κερεστεντζή, Λεωνίδας Παπαλαμπρόπουλος, Μυρτώ Κιούρτη, Αριστείδης Ντάλας έκαναν ολιγόλεπτες παρουσιάσεις, δείχνοντας στο κοινό το δικό τους φιλόδοξο όραμα για το μέλλον του τουρισμού και πώς οι ίδιοι εμπνέονται, σχεδιάζουν και προτείνουν την αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας.
Το ΗΟΤEL MEGATRENDS/TALKS, με το τριήμερο πολύπλευρο πρόγραμμά του, άφησε πίσω του μια σπουδαία παρακαταθήκη για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τόσο σε επίπεδο πρακτικών καινοτόμων, φιλικών προς το περιβάλλον και το «χρήστη-επισκέπτη» λύσεων, όσο και ως προς το πώς διαμορφώνεται η αρχιτεκτονική σκέψη για την Ξενοδοχεία και τον Τουρισμό, στην Ελλάδα τού σήμερα.